Monday, June 13, 2011

Bertapak di Punan kampung orang asli gituu...

2 minggu yang lalu cuti sekolah...cikgu2 yang mengajar di pelosok negeri mana2 saje akan pulang ke kampung halaman..begtu juga abecah...beliau pulang..jadi aku mengambil peluang yang agak keemas emasan untuk menjejakkan kaki ke bumi johor ini...perjalanannya agak panjang..kami bertolak pada jam 10pagi di rumah kakfifi...tiba di mersing, Pantai Air Papan pada jam 8.50malam...di rumah kawan abecah. Menginap di situ semalaman..keesokan paginya abecah dan kawannyya itu "Atek" turun ke laut..apa lagi kalau bukan untuk memancing...ke laut..naik bot..banyak juga hasil yang dibawa pulang..nelayan la katakan..tapii malangnye abecah mabuk laut..kahkahkah..kelakar pulak..hasil tangkapan dibahagi kepada penduduk kampung..apa nama mereka ya..meh aku try ingat..Wak Juli, Pak Bujang, lagi?? aku tak ingat..hihihihi...Jalan nak sampai ke Punan, punyalah CANTEK!!! bergegar2 otak dan organ dalaman aku...nasib baik tak muntah ijau..aigooo...sabor je lah...tapi ape2 pun..perjalanan dari Kelantan ke Johor yang mengambil masa 2 hari 1 malam telah pun selamat sampai...ternyata orang kampung disini baik2 belaka..ramah tamah..xtau la berapa lama nak stay sini...tengok la keadaan..oh ya...tepon out of service...xde line maxis..aigoo..loss contact la aku ngan kawan2 ngan famili..tapi ade internet yang agak laju..astro...pengubat bosan dan boring..dvd bertimbun2 juga...hurm...

No comments:

Post a Comment

I'm back 2017

Assalamualaikum..... Hisashuburi da ne Well, i have deleted my Instagram, twitter, wechat, and my wordpress blog as well. It just me myse...