Saturday, March 26, 2011

oh..Durian..



baru tadi aku p pantry...nak amek air sejuk....sekali...semerbak harum...bau durian..ku cari2 tidak kutemu...adoii.. tadinya mira juga bilang ade bau durian...mmmuah!! air liur..ku telan.....
aku masa kecik2 xleh makan duyan nih..masa kecik..asal makan aku akan muntah...sbb duyan lembik2..pastu urat2 duyan wat aku nak muntah..tp aku stilll nak makan..sbb bau duyan tu best..
pastu aku ade dusun duyan..bnyak la jugak pokok duyan..xtau la berapa abad dah kebun tu,,pastu kan sbb aku asyik muntah..mek aku bagi aku mkn yg putik....x masak..sedap..pejal2..tapi sedap sangat2..ni dah berapa tahun aku x makan duyan putik sbb xde sapa nak koyak nak belah duyan itu..kalau duyan putik...agak susah mau membuka dan mengambil isinye..my mek is the best...bile musim duyan..aku dan mek dan juga anak2 buah ku akan menjalankan activiti menunggu duyan luruh..pastu berebut2 mau kutip..xpernah terpikir pun ape akan jadi kalau duyan jatuh atas kepala..hahahha..xcited sangat kutip duyan ni..lama2 aku adapt ngan rasa duyan..aku dah boleh makan duyan yg masak...tapi duyan putik tetap di hati...

No comments:

Post a Comment

I'm back 2017

Assalamualaikum..... Hisashuburi da ne Well, i have deleted my Instagram, twitter, wechat, and my wordpress blog as well. It just me myse...