Friday, July 8, 2011

Aku Dan Rumah

Dah seminggu aku di rumah...tapi hanya pada siang hari..pada malamnya aku terpaksa ke rumah kakakku...atau abang2ku..beginilah rutin hidup ku..ibarat dilambung ombak...ditiup angin,,wuu..wuu...Aku pulang dari rumah abepah pada 1 Julai malam..bertolak pukul 8malam..sampai di kampung Pahi rumah kakmawar,kak iparku pada pukul 3.30 pagi..aku terpaksa tidor dirumahnya kerana...ade kenduri pade esok harinya..kenduri di rumah sepupu kak mawar..aku ikut sekali la,,,dapat makan free..dapat tengok pelamin cantik..wow!!..grand gitu..

Sampai dirumah ku..first day aku kat rumah...aku dah kena tidor rumah kaklong kat Berangan nun..then 2nd day aku kat rumah...aku pergi rumah kakak aku..kat Kampung Periuk..perumahan Kok Seraya..Aku duduk sana seminguu kot..aku p tido ngan makan ja kot..basuh baju..berbakui2 aku hantar baju suruh kakak aku basuh..nasib baik ade si haikal..boleh jugak jadi driver aku..ke hulu ke hilir...monggek naik motor..haiya!! aku dituduh monggek motor ngan haikal..aduh....ape kes..ade ke budak pompuan 2 orang naik motor sebelah kami..then jeling2 .."wooi, monggekk" dilemparnya tuduhan itu..hahahaa..busy body betul la...tak ade salahnya naik motor ngan anaksedara sendiri..my nephew  OK,..sebok je..pi main jauh2..      selama itulah..haikal la yang datang amek dari rumah kak ke rumah aku, vice versa..nasib baik hujung minggu tiba dengan cepat, abena pulang..bawa broadband..boleh la aku online ..berblog yg paling penting...kih3
 oh yaa!! sepanjang peninggalan aku..bilik aku tungggang langgang diserang dek tikus2..haish!! habes barang aku katil aku cadar,bantal, baju,laci...meja..sumer la ditingggalkan sisa kumbahan beliau..aku pun apa lgi..mengamuk r....geramnya..sumer nak kene basuh..risau jugak pasal leptospirosis...wuuu...wuuu..
tikus jahat...JAHATNYA KAMU.....

No comments:

Post a Comment

I'm back 2017

Assalamualaikum..... Hisashuburi da ne Well, i have deleted my Instagram, twitter, wechat, and my wordpress blog as well. It just me myse...