Saturday, July 16, 2011

Aigooo...umurku makin meningkat..

15 julai...my date of birth..aku tak heran sangat pun pasal birtday2 ni..sebab dari kecik sampai besar..memang dah biasa..tak de celebration..no party, no cake and present and others..i dont really mind bout  this thing..saya sudah cukup gembira mendapat wish2 dari kawan2 mahupun famili..terima kasih semua..yang bagi ucapan, yang sms, yang post kat wall fb..nasib baik hujung minggu abena balik..boleh la aku online dan like semua post kat wall fb..aku tak ramai kawan..tapi bila bestfren macam tak berapa ingat or lambat wish...ade r jugak perasaan tertanya2..tak ingat ke? tak tau ke? samala ..aku pun bukan ingat sangat birthday orang ni pun..even my brother pun tak ingat..abena ngan kakhani seharian bersama aku..dihari lahirku...tak menyedari...wuuu..wuuu...then after dengar aku talk with huihong...huihong call..baru diorang realise.itupun dah pukul 9malam.adoyai..aku bukan berharap..tapi tu la..bila dah tua ni..macam rasa sesuatu..i dont know what it is..it just something...i cant figure it out..maybe i just feel alone, i need more attention..yes i'm not a kid but..i still think that i am a kid....wuu..wuuu...
nijyu nisai desu ne...what can i do...i really tired live like this..as a nomad..totemo kiirai desu...tasukete..whether rumah kak,rumah abecik,rumah abetar, rumah kaklong,rumah abedik,rumah abecah,rumah abepah,rumah abena.....................taksama macam duk rumah sendiri...home sweet home..though messy sekalipun..buruk or usang or dah nak runtuh pun..rumahku still sweet dimataku..
bila aku termenung tadi..aku terpikir la jugak..hanya ada 3 cara untuk aku tidak lagi menumpang dirumah abang2ku..
1) dapat kerje, kat KL or negeri  selain dari Kelantan
2) kahwin?? nak kawin ngan saper?kazama ren??oppa?
3) mati?? end of my life..dalam kubur xyah pikir apa2...

itu saja caranya...tapi buat masa ni..aku harus bersabar,,dan berusaha menggunakan cara no.1....berusaha mencari kerja..sampai bila aku nak menumpang hidup..walaupun mereka bukan orang lain..famili aku..tapi..lambat laun mereka mungkin akan bosan..jemu melihat aku..menyampah..or anggap aku ni such as disturbance, annoyance or what so ever lah..walau tak diluahkan...aku masih boleh faham..melalui tindakan yang tidak disengajakan..itulah sebab aku takmau tinggal lama2 dirumah orang...bukan rumah aku..BUKAN..

No comments:

Post a Comment

I'm back 2017

Assalamualaikum..... Hisashuburi da ne Well, i have deleted my Instagram, twitter, wechat, and my wordpress blog as well. It just me myse...