Sunday, August 28, 2011

Hisashiburi da ne..

Hohoho...(shinchan gelak)..
last update blog bila entah...3 minggu yang lalu..tak update bukan sebab busy ke ape ke...cuma  susah nak online..biasala pencuri kabel bergiat aktif..kalau online pun hujung minggu saja..ataupun bebila along ajak pergi zcom..then xde masa nak menaip..sejak 2 menjak ini demolina wat hal..asal masuk internet je..die jadi bengap..lagu or movie yang ditonton jadi sangkut..program not responding..hang la..haish!!..macam2 la..asyik nak kene restart je...aduhh..tapi..dalam keadaan demolina sakit macamtu pun..sempat aje download cite heartsring tu..dah tamat dah..15 episode..berjaya didonwload guna broadband abedik yakni pada hujung minggu saja..hahaha..nadwah sangat berbangga dengan broadband abedik..tinggal beberapa hari saja nak raya..tahun ni persiapan raya macam biasa ala kadar..baju raya pun beli siap aje...less 50% plak..memang lucky la..walau tak semahal baju adik anin...takperla...murah2 pun..asal baju baru dihari raya..oh..tahun ni tak buat biskut macam taun lepas..dah booking biskut dengan akak mana ntah..rm100 5 balang...jadi tunggu saje la..haritu ade buat biskut raya almond london ngan kakhani..tapi malangnya...semut sudah rasmi..aku tinggal rumah 2 minggu..selama itulah semut bermaharajalela didalam balang biskut ku..apa da..semut dan geng2 die bergotong royong menebuk penutup balang..sungguh sedih hatiku..pukul 2 pagi aku dan kakhani berjaga bagi menyiapkaan biskut itu..adalah dalam 300 biji,,tapi.................nasib tak menyebelahi penat lelah kami..aduuuh..siap jumpa telur2 semut lagi..adoyaii...cisss semut!! semut durjana..

rutin harian duk di rumah..malamnya aku stay rumah abang2ku, siang2 aku cabut lari..balik rumah main ngan yon..yon sangat happy bila aku ada kat rumah..senyum aja die..dan bertambah gemuk si yon nih..bahagia la kaatakan..sepanjang cuti sem ni, haikal,along ngan siti yang ulang alik hantar dan jemput aku..aku bukan buleh duduk lama2 rumah abang2 aku...naik goosebump la katakan..aigoooo..apala nak jadi ngan aku ni..bukan tak boleh biasakan dirri.dah biasa..tapi....ssetia pada yang satu gitu..my green house...daisuki da...
  malam ni kami semua berbuka puasa di rumah abecik...sungguh kalut...kalut2..kak la tukang masaknye, masak nasi kerabu, daging bakar, ayam goreng,air nyior, buah timun,bawang jeruk....best2..abecik jemput kawan die dua orang..sapa lagi kalu bukan best  pren die..cikgu paujiah ngan cikgu ya..hahahaha..
sangat busy tadi,..sebab tak hidang awal..macam2 error tadi..airnyor tanpa gula, air tanpa air batu @ ais, air basuh tangan, budu tak cukup, ayam goreng cepat habis..air tak cukup..hahaha..pastu makan kerang,donut...patutnya makan colek dulu..tapi dah balik dah..ingat nak stay rumah abecik...wooohooo...umah abecik dah ada internet dah..bestnyaaa..buleh la sy gii melepak kat situ..huahauhuahuahua..

oh ya..dah seminggu enjin air rumah saya rosak...apasal selalu rosak..ni dah kali ke 4 rosak ni..aduhh..esok pagi nak kene pergi beli baru..sebabkan takde air, takde sapa nak tidor rumah aku..jadi malam ni pun aku merayap tidor umah mertua abedik, rumah kak aini di kampung periok..aku amek kesempatan nak basuh baju...kih3...bijak2...hahaha..ngeh33..muka jahat....alimi ada kat sebelah ni,,sibuk je nak tengok kamen rider,,pasang kecik je..boleh la aku menaip disamping alimi layan kamen rider..hahaha..azizi dah tido...alimi chan,  bila nak tido ni..ciksu nak tamatkan cerita bersiri korea bertajuk Lie To me, dah ep 11 ciksu tengok..ada lagi 5..alimi tolonglah tido...wuuuuuuu...wuuuuu.....

1 comment:

  1. hoho.... banyak idea ilham kamu mengarang belob ye.. hehe

    ReplyDelete

I'm back 2017

Assalamualaikum..... Hisashuburi da ne Well, i have deleted my Instagram, twitter, wechat, and my wordpress blog as well. It just me myse...